FAQ
Rozwiewamy Wasze wątpliwości!
Kwestie kursowe:
Jak zapisać się na kurs?
Na kurs języka norweskiego, duńskiego czy szwedzkiego możesz zapisać się na 3 sposoby:
- Przejdź do zakładki ZAJĘCIA I ZAPISY i wybierz interesujący Cię kurs. Do wyboru masz zajęcia w formie stacjonarnej lub online. Możesz także wybrać czy chcesz uczyć się indywidualnie, w 2 osoby czy w kameralnej grupie. Po kliknięciu ZAPISZ SIĘ strona przeniesie Cię do formularza zapisów. Po uzupełnieniu formularza otrzymasz potwierdzenie rejestracji, po czym administracja skontaktuje się z Tobą w celu potwierdzenia zapisu i przekazania szczegółów.
- Zadzwoń do nas > +48 579 963 785! Administracja szkoły przyjmuje Twoje zgłoszenie, przekaże Ci niezbędne informacje, a na maila prześle link do formularza zapisów
- Wyślij do nas maila: kontakt@mester.pl z informacją o chęci zapisania się na konkretny kurs. Administracja odpowie na Twoje pytania i prześle link do formularza zapisów.
Kiedy można rozpocząć kurs?
Kurs indywidualny lub w 2 osoby rozpoczynamy zaraz po uzgodnieniu niezbędnych szczegółów. Nie musisz więc czekać na rozpoczęcie semestru.
Kursy grupowe ruszają na początku każdego semestru tj. w semestrze zimowym na początku października, a w semestrze letnim w lutym lub przełomie lutego i marca. Nie można jednak dołączyć do grupy w połowie semestru. Aktualna lista kursów grupowych >
Grupy startują również na początku każdego nowego roku - są to tzw. grupy noworoczne - do nich również możesz dołączyć.
Kiedy dowiem się czy grupa na moim poziomie będzie utworzona?
Zapisy na zajęcia otwieramy na około miesiąc (lub wcześniej) przed rozpoczęciem kursu. W momencie zapisów wybierasz określoną grupę, której data startu jest podana w harmonogramie. Gdy grupa powstanie, dostaniesz informację od administracji.
Co jeśli nie mogę znaleźć kursu w godzinach, które mi odpowiadają oraz co jeżeli grupa nie powstanie?
Nic straconego! Grupy często powstają do końca października i z nielicznymi wyjątkami udaje nam się znaleźć dogodne terminy dla naszych kursantów. Jeżeli jednak jest to niemożliwe, to wówczas można podjąć naukę indywidualną.
Co jeśli żaden z pakietów zaproponowanych przez Mestera mi nie odpowiada?
Zawsze możesz do nas napisać/zadzwonić +48 579 963 785 i poprosić o utworzenie kursu dostosowanego do Twoich potrzeb. Pamiętaj jednak, że jest to opcja dla osób, które mają bardzo ściśle określony cel językowy lub których sytuacja życiowa wymaga szczególnego podejścia ze względu na np. pracę zmianową lub częste wyjazdy służbowe.
Czy podpisuje z Mesterem umowę o kurs językowy?
Tak, umowa jest podpisywana z każdym kursantem (osobą fizyczną) oraz z podmiotami profesjonalnymi, czyli firmami. Od października 2019 r. udostępniona została specjalna platforma dla naszych kursantów, na której każdy kursant posiada swoje indywidualne konto kursanta > więcej o platformie LangLion. Konto to oprócz funkcji edukacyjnej ma również funkcję podpisywania umów online. Właśnie przez to konto kursant zapoznaje się z umową, a w razie potrzeby może dopytać o nurtujące kwestie. Po przeczytaniu umowy należy zaznaczyć, że zapoznałaś/zapoznałeś się z umową i że akceptujesz jej postanowienia – w ten sposób podpisujesz ją online. Do administracji Mester trafi informacja o podpisaniu umowy, a Ty otrzymasz maila z potwierdzeniem podpisania oraz umową w formacie pdf. Umowę masz również na swoim koncie kursanta na platformie LangLion.
Jak można dokonać płatności za kurs?
Płatności za kurs można dokonać przelewem bankowym na nasze konto bankowe lub na mesterowego Revoluta – jest to najkorzystniejsza opcja przy przelewach zagranicznych. Szczegółowe informacje o płatnościach znajdziesz w zakładce Cennik >
Czy otrzymam dokument wpłaty?
Każdy kursant (osoba fizyczna oraz firma) otrzymuje fakturę przesyłaną na maila lub wydrukowaną i przekazaną na zajęciach osobiście, faktura ta jest także dostępna na koncie kursanta na platformie LangLion.
Nigdzie nie mogę znaleźć danych do przelewu - gdzie one są?
Dane do przelewu umieszczone zostały w podpisanej przez Ciebie umowie lub na fakturze, którą przesłaliśmy Ci na maila lub wręczyliśmy w formie papierowej.
Dane do przelewu na konto bankowe:
Nazwa odbiorcy: Mester szkoła języków skandynawskich Sp. z o.o.
Adres odbiorcy: ul. 27 Grudnia 17/19/ lok. 510, 61-737 Poznań
Numer rachunku (IBAN): PL16 1140 2004 0000 3702 7816 2849
Nazwa Banku: MBANK S.A.
SWIFT: BREXPLPWMBK
Jeśli chcesz zapłacić na nasze konto Revolut lub w obcej walucie, skontaktuj się z nami – podamy Ci dane do przelewu i ustalimy najlepszą dla Ciebie opcję płatności.
Co w przypadku kiedy będę musiał/musiała zrezygnować z kursu indywidualnego?
Jeżeli sytuacja osobista lub wypadek losowy sprawi, że nie będziesz mogła/nie będziesz mógł kontynuować kursu indywidualnego, to wówczas możesz z niego zrezygnować z zachowaniem miesięcznego terminu wypowiedzenia na koniec następnego miesiąca kalendarzowego. Najlepiej zilustruje to sytuacja naszego przykładowego kursanta Marcina.
Marcin w połowie kursu dowiedział się, że będzie musiał wyjechać na długą podróż służbową. Dnia 03 stycznia zadzwonił do administracji Mester i poinformował telefonicznie o wyjeździe. Dnia 04 stycznia zgodnie z zaleceniem administracji wysłał maila o rezygnacji z kursu. Zatem umowa ulegnie rozwiązaniu z ostatnim dniem lutego. Kursant Marcin może i ma prawo uczęszczać na kurs językowy do końca tego okresu. Trzeba zauważyć, że Marcin zrezygnował z 04 stycznia, a ostatecznie kurs zakończył się 28 lutego - to właśnie oznacza miesięczny termin wypowiedzenia ze skutkiem na koniec następnego miesiąca kalendarzowego.
Co w przypadku kiedy będę musiał/musiała zrezygnować z zajęć grupowych?
Zrezygnować bez żadnych konsekwencji możesz po pierwszych zajęciach. Wówczas należy uregulować płatność za zrealizowane pierwsze zajęcia i złożyć oświadczenie o braku chęci kontynuacji zajęć. Nie jest wymagane uzasadnienie, ale oczywiście chcielibyśmy w celu poprawy naszych usług poznać powód rezygnacji. Jeżeli byłoby to spowodowane nieprawidłowością z naszej strony, to prosimy o drugą szansę – czasem zmiana lektora czy terminu zajęć sprawia, że zostajecie z nami na dłużej. W trosce o każdego kursanta w grupie od drugich zajęć obowiązują umowne terminy wypowiedzenia tj. miesięczny termin wypowiedzenia z ważnych powodów ze skutkiem na koniec następnego miesiąca kalendarzowego. Dlatego bardzo prosimy przed przystąpieniem do zajęć uważnie przeczytaj udostępnioną umowę na Twoim koncie kursanta, a jeżeli masz pytania to zadawaj je śmiało - zawsze z chęcią na nie odpowiemy.
Czy otrzymam dokument potwierdzający udział w kursie?
Jak najbardziej – po ukończonym kursie językowym wydajemy każdemu kursantowi dyplom ukończenia w formie cyfrowej. Dyplom taki można otrzymać w języku angielskim, polskim, duńskim, norweskim lub szwedzkim.
Jak wygląda harmonogram zajęć grupowych i indywidualnych?
Harmonogram zajęć grupowych i indywidualnych ustalany jest na jeden semestr zajęciowy (październik – luty oraz luty/marzec – czerwiec). Przed rozpoczęciem kursu ustalamy stałe dni i godziny zajęć, w których będą odbywać się lekcje. Aktualny harmonogram zajęć grupowych >
Czy można przełożyć zajęcia grupowe?
Zajęcia grupowe można odwołać i przełożyć na inny określony termin tylko za zgodą lektora i całej grupy. Najpóźniej jednak musi to nastąpić 24 godziny przed zajęciami. Limit takich odwołań to 1 raz na kurs. Takie przypadki należy traktować jako wyjątek.
Czy można przełożyć zajęcia indywidualne?
Kursant jak i lektor mają możliwość odwołania zajęć z koniecznością ich późniejszego odrobienia po uzgodnieniu dogodnego terminu. Limit odwołań zajęć to 1 raz w ciągu kursu. Takie odwołanie musi nastąpić najpóźniej 24 godziny przed planowaną lekcją.
Co w przypadku przyczyn losowych i nieobecności na zajęciach w grupie?
Jeżeli z przyczyn losowych nie mogłaś/eś pojawić się na zajęciach w grupie, to niestety takie zajęcia odbywają się bez Twojej obecności. Natomiast nic straconego – na pewno nadrobisz materiał, który przegapiłaś/eś z pomocą materiałów udostępnionych Tobie przez lektora! Pamiętaj, zawsze masz dostęp do platformy i swojego indywidualnego konta, gdzie lektor będzie zamieszczał materiały z zajęć. W przypadku zajęć online, lektor może też udostępnić Ci nagranie z lekcji.
Z jakich materiałów korzysta się na zajęciach?
Na pierwszych zajęciach lektorzy ustalają z jakich podręczników będą korzystać kursanci, natomiast większość z nich dostarczana jest przez lektora na zajęcia. Więcej o naszej metodzie prowadzenia zajęć przeczytasz tutaj >
Chciałabym/chciałbym skorzystać z lekcji próbnej - czy jest to możliwe?
Jest to jak najbardziej możliwe. Aktualny cennik zajęć próbnych znajdziesz tutaj > Koszt lekcji próbnej to koszt jednych zajęć. Jeżeli na lekcji wszystko jest w porządku, to wtedy wybierasz swój pakiet i rozpoczynasz pełny kurs od następnych zajęć. Jeżeli nie jesteś usatysfakcjonowana/y z zajęć próbnych, możesz z nich zrezygnować lub zmienić lektora, aby móc kontynuować naukę.
Co ze zmianą lektora w trakcie zajęć?
Zasadniczo jeden lektor prowadzi cały kurs do momentu jego zakończenia. Natomiast z przyczyn losowych i niezależnych od szkoły może nastąpić zmiana lektora. Takie sytuacje zdarzają się wówczas, gdy lektor będzie zmuszony do dłuższej absencji np. z powodu choroby.
Gdzie odbywają się lekcje stacjonarne?
Lekcje stacjonarne odbywają się w siedzibie szkoły na ul. 27 Grudnia 17/19 w Poznaniu (tuż przy Okrąglaku). Nasze salki kursowe możecie zobaczyć na wizytówce Google.
Co to jest konto kursanta na platformie do nauki LangLion?
Przy zapisie na zajęcia tworzymy dla Ciebie specjalne konto na wykorzystywanej przez nas platformie do nauki - LangLion. Dzięki niemu masz wgląd w faktury, harmonogram zajęć oraz umowę, a także łatwiej skomunikujesz się z lektorem. Więcej o LangLion przeczytasz tutaj >